Uit ervaring is gebleken dat het verwijderen en opnieuw installeren van de Ajax App een oplossing kan bieden. Mocht dit geen oplossing bieden, lees dan verder.
Let op: zorg dat de betreffende telefoon vergrendeld is en je er niet actief mee bezig bent.
Daarbij is het verstandig om het apparaat een tijd met rust te laten. Wanneer je alarmen blijft forceren is het mogelijk dat de telefoon stopt met melden voor een bepaalde tijd.
Stel eerst vast of je beschikt over de laatst beschikbare versie van de AJAX app.
Het opnieuw opstarten van de Hub wil ook wel eens helpen.
Oorzaken iPhone:
- Meldingen in Ajax Systems App staan uitgeschakeld
(Ajax App > Hub Instellingen > Gebruikers > Gebruiker instellingen; Storingen, Waarschuwingen, Gebeurtenissen, IN/UIT schakelen.
Als de meldingen in de App staan uitgeschakeld komt er zowel geen geluid als pushmelding.
- ‘Niet storen’ staat ingeschakeld
(Instellingen > Niet storen > Niet storen)
- Schakelaar voor belsignaal staat in stille modus
(Schuifje aan zijkant iPhone)
- Berichtgeving, geluid en 'Sta kritieke meldingen toe' staan uitgeschakeld
(Instellingen > Ajax > Berichtgeving)
Oorzaken Android:
Elk Android apparaat is anders, daarom is het mogelijk dat de locatie, benaming of aanwezigheid van onderstaande functies afwijken van deze beschrijving.
- Meldingen in Ajax Systems App staan uitgeschakeld
(Ajax App > Hub Instellingen > Gebruikers > Gebruiker instellingen; Storingen, Waarschuwingen, Gebeurtenissen, IN/UIT schakelen)
- De spaarstand staat ingeschakeld
(Instellingen > Batterij > Batterijbesparing)
- Er is niet ingelogd bij een Google account
(Google account inloggen: Instellingen > Accounts > Google)
- ‘Google Play Services’ is niet bijgewerkt naar de laatste versie
(Om bij te werken naar de laatste versie: Instellingen > Apps > Google Play-services. Als er ‘Update’ of ‘Installeer’ bij staat, doe dit. Mocht het er niet staan dan is het al bijgewerkt.
- Notificatie instellingen van de AJAX App staan uitgeschakeld
(Instellingen > Apps > Ajax > Meldingen > Meldingen weergeven)
Let op:
Sommige fabrikanten (voornamelijk Chinese merken) hebben functies in smartphones waardoor Apps op de achtergrond in een soort slaapstand gaan. Raadpleeg daarom de handleiding van de smartphone.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.