Om tijdens feestdagen, of vakanties de deuren van uw toegangscontrolesysteem eenvoudig gesloten te houden. Kunnen er in CardAccess vakanties worden aangemaakt.
Met deze zogenoemde vakanties kunt u de deuren van uw systeem via een tijdzone/toegangsgroep uitsluiten, om bijvoorbeeld de hoofddeur of roldeur dicht te houden. Wanneer u een algemene medewerker bent die 24/7 naar binnen zou moeten kunnen ook tijdens vakanties, of u bent een directielid of BHV'er en u wilt al het personeel binnen deze periode hun toegang ontzeggen is dit een oplossing.
Stap 1. Allereerst gaat u bovenin het scherm naar Administratie, en vervolgens naar Vakantie.
Stap 2. Wanneer dit scherm geopend is, kunt u onderin het scherm dagen toevoegen.
Hier zouden bijvoorbeeld 01-01-2021, 25-12-2021 & 26-12-2021 toegevoegd kunnen worden, zoals in onderstaand voorbeeld.
Voor 31-12-2020 zou u ervoor kunnen kiezen om vanaf een bepaalde tijd een vakantie in te laten gaan. Hier is als voorbeeld 17.00 uur gebruikt.
Nu de vakanties zijn aangemaakt, worden standaard alle kaarthouders geweigerd, en zullen deuren die middels een tijdzone worden gestuurd gesloten worden. Om te voorkomen dat personen voor een dichte deur staan welke toch in het systeem moeten kunnen gaan we nu een uitzondering toevoegen.
Neem als voorbeeld een 24/7 tijdzone (24 uur, 7 dagen per week), deze kan worden opgedeeld in 2 varianten.
- 24/7 Altijd & Overal (excl. vak.)
- 24/7 Altijd & Overal (incl. vak.)
Het bovenste voorbeeld zou kunnen worden gebruikt voor toegangsdeuren zoals een algemene deur die tijdens kantoortijd openstaat. Of een rolpoort. De andere tijdzone zou gebruikt kunnen worden voor directie en algemene medewerkers/BHV'ers die er ten aller tijden in het pand zouden mogen.
Stap 3. Ga hiervoor naar Tijdzones
Stap 4. Maak een nieuwe tijdzone aan, en noem deze '24/7 Altijd & Overal (incl. vak.)'.
Stap 5. Maakt een nieuw blok aan en pas hier niks aan.
De reden om niks aan te passen is vanwege dat CardAccess standaard de laatste dag al als vakantiedag ziet. Eventueel zou ervoor gekozen kunnen worden om een extra regel aan te maken zoals in het voorbeeld hieronder.
Let wel op, dat deze regels op iedere tijdzone bekeken moeten worden, en indien nodig nieuwe tijdzones zullen moeten worden aangemaakt.
Na het volgen van dit artikel nog vragen? Hieronder kunt u direct met ons contact opnemen door een ticket aan te maken, of ons te bellen.
Ticket aanmaken? Klik hier!
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.