Waarom extra omleidingen
In dit artikel is beschreven hoe de omleiding van een monitor naar een smartphone wordt ingericht. Er zijn echter omstandigheden waarin deze omleiding niet voldoende is. Enkele voorbeelden:
- Overdag, 's avond en 's nachts zijn er andere ontvangers van de oproepen.
- Een medewerker is op vakantie en heeft de BAS-IP intercom app niet actief tijdens zijn/haar vakantie.
- Een smartphone is leeg/onbereikbaar maar oproepen moeten wel ergens uitkomen.
- Een medewerker kan niet altijd de oproepen beantwoorden of is vaak in gesprek.
Dit zijn allemaal omstandigheden die het beschikbaar hebben van een of meerdere monitors in een pand met voordeurpanelen rechtvaardigen. De oproepen zullen namelijk ALTIJD op zo'n monitor worden aangeboden en kunnen worden beantwoord. Er kunnen ook meerdere monitors virtueel met elkaar verbonden zijn en op verschillende plaatsen in het pand de oproepen beantwoorden.
Zie deze pagina voor algemene aanwijzingen.
BAS-IP biedt echter extra flexibiliteit in haar BAS-IP SIP Portal.
Omleidingen in de SIP Portal
Omleidingen in de SIP Portal worden ingericht op individuele nummers die beschikbaar zijn binnen de account die is aangemaakt op deze portal. Dat wil zeggen dat PER NUMMER vastgelegd kan worden wat er moet gebeuren als zo'n nummer niet bereikbaar is.
Stap voor stap
- Ga via je PC naar de SIP Portal en log daarop in. Zie dit artikel voor de aanwijzingen omtrent het gebruik van de portal.
- Ga naar de tab "Virtual numbers"
- Selecteer het nummer waarvoor je een omleiding wilt vastleggen en klik op "Call Management" in de Actions-kolom.
- Boven aan de pagina wordt nu getoond voor welk nummer je de omleidingen gaat aanpassen. Controleer of dit inderdaad het nummer is waarvoor je dit wilt doen.
- Zoals je hierboven ziet, zijn er 3 keuzes beschikbaar
- Hoeft er nooit omgeleid te worden dan laat je de standaardwaarde "Never forward calls" aangevinkt staan. Was er wel een omleiding actief maar wil je deze ongedaan maken dan klik je deze keuze aan.
- Als je op het betreffende nummer HELEMAAL GEEN OPROEPEN wilt ontvangen, kies je voor "Immediately ".
- Vervolgens klik je op het pijltje bij "Forward to". Standaard is er geen nummer actief en zal op deze regel "Nothing selected" staan.
- Er verschijnt nu een lijst van nummers die aan jouw account op de portal zijn toegewezen. Klik een of meerdere nummers aan. De oproepen zullen dan direct worden omgeleid naar dat/die nummer(s). Druk op "Save" om je keuze te bevestigen.
- Als je de oproepen in eerste instantie wel op het geselecteerde nummer binnen wilt laten komen en pas wil omleiden bij "niet beantwoorden" dan vink je "If no answer, then" aan.
- Kies dan eerst de duur waarmee de oproep wordt aangeboden voordat deze doorloopt naar de volgende nummers. LET OP: Deze in te stellen tijd moet altijd korter moet zijn dan de maximale oproepduur die in het voordeurpaneel is ingesteld anders zal de oproep nooit worden omgeleid.
- Stel de nummers in zoals omschreven in punt 8 en sla op.
- Wil je nog een extra veiligheid inbouwen dan kan dat ook. Je kunt dan één nummer ingeven bij de regel
Deze mogelijkheid wordt dus benut op het moment dat het initiële nummer bezet of onbereikbaar is. Je krijgt weer de hele lijst gepresenteerd van nummers binnen jouw account maar je er kunt er in in dit geval maar één kiezen. - druk op "save" om de keuze vast te leggen.
Tijdschakelingen
De BAS-IP SIP Portal heeft geen mogelijkheid om op basis van tijden oproepen om te leiden. Dat is echter wel mogelijk met de BasIP Link-server. Informeer bij onze Verkoop of Helpdesk op welke manier we je kunnen helpen met deze bijzondere server.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.