In het tweede hoofdscherm (1x naar rechts swipen in het hoofdscherm) ga je via de omcirkelde knop naar het belmenu. Een cijfer met een rode punt is zichtbaar als er gemiste oproepen zijn. Het cijfer geeft aan hoeveel gemiste oproepen er zijn.
Klik op de Belmenu knop om het menu te openen.
Recente oproepen
Als eerste wordt een lijst met recente oproepen getoond:
In geval van video oproepen wordt een screenshot getoond van de camera van het oproepende apparaat.
In de lijst wordt met iconen aangegeven wat de status is van een gesprek:
Uitgaand gesprek
Gemist inkomend gesprek
|
Met behulp van de knop in de rechterbenedenhoek van het scherm Door deze knop een paar seconden ingedrukt te houden, kun je de belgeschiedenis wissen.
kun je het toetsenbord oproepen om een nummer te kiezen.Door in de lijst een gesprek aan te klikken verschijnen meer details en knoppen om verdere acties te tonen.
- Een screenshot van het gesprek met de camera van het oproepende station.
- Datum en tijd van het gesprek
- Herkomst van het gesprek. Wie of wat heeft gebeld.
- Duur van het gesprek
- Actieve knop om terug te bellen naar het oproepende nummer
- Actieve knop om het screenshot op te slaan op een SD-kaart (niet standaard aanwezig in de monitor)
- Actieve knop om het screenshot te openen en eventueel in te zoomen.
- Actieve knop om de gegevens van deze oproep te wissen.
Inkomende oproep
Bij een oproep van een voordeur-paneel komt het volgende scherm in beeld:
Indien het een interne oproep is van een voordeur, zal direct ook het beeld van de camera worden getoond zonder dat de oproep eerst beantwoord is.
In het scherm komen de volgende functies beschikbaar:
- Naam van de oproepende post
- Oproep beantwoorden.
- Oproep weigeren. De oproeper krijgt een bezettoon of tekstmelding. Als je niets doet zal nadat een ingestelde timer verlopen is, de oproep worden gestopt en verschijnen in het belmenu (zie vorige paragraaf) als gemiste oproep
- Deur openen. Dit kan zowel tijdens de oproep als tijdens het gesprek.
- Een (extra) screenshot maken van de beller.
- Starten van een video opname. Voorwaarde is dat er een SD-kaart in de monitor geplaatst is.
- Roep het toetsenbord op.
- Demp de microfoon of hef de demping op.
- Pas het volumenniveau van het gesprek aan.
Contacten toevoegen
U heeft de mogelijkheid om tot 10.000 contacten aan uw telefoonboek toe te voegen. Voor snelle toegang kunt u het nummer van bijvoorbeeld het voordeur-paneel, conciërge of de SIP-nummers die binnen het systeem in gebruik zijn, opslaan. U kunt een lijst met contacten maken in het bijbehorende tabblad op het apparaat of in de webinterface.
- Klik links in het menu op "Contacten". Als er al contacten zijn vastgelegd, worden deze getoond.
- Klik op de om een nieuw contact toe te voegen.
- Geeft het contact een naam
- Kies op de derde regel voor een "intern nummer" of "SIP nummer". Interne nummers zijn van toepassing op de posten binnen het systeem. SIP nummers zijn van toepassing op alle contacten met de app op hun smartphone maar deze kunnen ook gekoppeld zijn aan een voordeur of een monitor ergens in het systeem. Zie dit artikel voor meer uitleg over de verschillen in het gebruik.
- Voor een intern nummer is er nog een keuze van belang voor de invoer. Kies in dat geval een van de drie volgende opties in het veld rechts van "Intern nummer' (in de afbeelding waar "Normaal" staat):
- Normaal: Dat is bijvoorbeeld een nummer van een monitor in een ander appartement.
De opbouw van het nummer is dan als volgt: Gebouw - Bouwdeel - Verdieping - Appartement. Bijv. 0001-01-00-01
- Individueel: Dat is als je binnen het eigen appartement meerdere monitoren hebt. De opbouw is dan als volgt: Gebouw - Bouwdeel - Verdieping - Appartement - Device nummer. Bijv. 0001-01-00-01-1
- Multi appartement: Om een voordeurpaneel op te roepen. Daarvoor is dan enkel nodig: Gebouw - bouwdeel - Apparaatnummer. Bijv. 0001-01-1 - In geval van een SIP-nummer is er een standaard opbouw: sip:nnnnn@sip.bas-ip.com. Daarbij wordt nnnnn vervangen door de 5 cijfers van het SIP nummers in de portal. Dus bijvoorbeeld:
sip:12321@sip.bas-ip.com -
Op dit tabblad kun je vervolgens de volgende opties in-/uitschakelen:
- een contactpersoon toevoegen aan favorieten (deze worden bovenaan de lijst weergegeven);
- een contact toevoegen aan de zwarte lijst (de oproep wordt niet gemeld maar alleen weergegeven als gemist in het oproeplogboek);
- Automatisch antwoorden: Een oproep van dit contact wordt automatisch beantwoordt; Deze speciale functie is handig indien bijvoorbeeld BAS-IP gebruikt wordt in een zorg-omgeving. Oproepen van het verplegend personeel leiden dan automatisch tot een spreek/luisterverbinding. - Voor Interne nummers van multi-appartement- of individuele panelen kunt u de functie Standaard gebruiken selecteren . In deze modus wordt het geselecteerde paneel standaard weergegeven bij het overschakelen naar het Toezicht-menu.
-
Klik op "Contact toevoegen" om de gegevens op te slaan.
Contacten zoeken, weergeven, bellen en wijzigen
Klik boven in het contactscherm om een contact te zoeken. Het toetsenbord wordt zichtbaar en door een deel van de naam in te voeren verschijnen de contacten die voldoen aan het ingevoerde criterium.
Klik een contactnaam aan om de details van dat contact zichtbaar te maken.
Klik op het hoorntje om het contact op te roepen.
Klik op de ster om het contact toe te voegen aan de favorieten en daarmee bovenin de lijst te houden.
Klik op de drie puntjes om het contact aan te passen of te verwijderen.
Synchroniseren van monitoren
In een woning of gebouw kunnen meerdere apparaten hetzelfde interne adres hebben. Dat zijn de adressen die opgebouwd zijn met bijvoorbeeld Gebouw - Bouwdeel - Verdieping - Appartement.
Zijn er in het appartement meerdere monitoren, dan is het adres voor die monitoren gelijk maar is er een opvolgend "Apparaat nummer". Het eerste apparaat is altijd "0" (nul) en de andere worden opvolgend genummerd tot 7. Er kunnen maximaal 8 monitoren in een appartement een afzonderlijk Apparaat nummer hebben.
Om deze apparaten met elkaar te synchroniseren, hebben ze allemaal dezelfde synchronisatie-code nodig. Het instellen en configureren wordt hier beschreven.
In het Contactmenu kan de derde keuze links "Apparaten" worden gekozen. De apparaten met hetzelfde adres zullen worden getoond. Druk op de drie puntjes en kies "naam aanpassen" om de naam van de monitor aan te passen. Bevestig met "Wijzigingen Aanbrengen" om de naam aan te passen.
Dit menu is dus alleen van belang als er in één pand meerdere monitoren aanwezig zijn met hetzelfde adres (gebouw-bouwdeel-verdieping-kamer zijn identiek) en het "apparaat nummer" is opvolgend genummerd, per monitor 0 tot 7. De "synchronisatie code" moet ook hetzelfde zijn.
Als deze instellingen goed zijn, kun je door het aanklikken van het apparaat intern bellen van apparaat naar apparaat. Zo kun je dus eenvoudig binnen de eigen woning de intercom gebruiken.
Het volgende scherm zal dan zichtbaar worden:
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.