Vooraf
Als je BAS-IP intercom app op je telefoon niet geregistreerd is op de SIP Portal, ga dan eerst naar deze pagina. Onderstaande aanwijzingen zijn van toepassing als je telefoon-app "Registered" bovenin het scherm laat zien:
Intercom apparaten kunnen app-gebruikers bellen indien de nummers die met elkaar bellen onder een en dezelfde account vallen. Nummers die tot verschillende accounts horen, kunnen elkaar niet bellen. Sterker nog, als je dit te vaak probeert, zal je nummer geblokkeerd worden. Hoe je een blokkade kunt opheffen staat in dit artikel.
Standaard blijft de BAS-IP app actief op je smartphone zolang je de telefoon niet uitschakelt. Dit voorkomt namelijk dat nummers die binnen de intercom-installatie vastgelegd zijn niet bereikbaar zijn. Een bezoeker zou daarmee zijn komst niet kunnen melden!
De telefoon uitschakelen of de app "gedwongen stoppen" zijn de enige 2 manieren om je onbereikbaar te maken. Zie verder deze pagina voor de instellingen die je in de app kunt maken
Oproepen beantwoorden
Een inkomende oproep zal zorgen dat de BAS-IP intercom app naar voren komt op de volgende manier:
LET OP: Een oproep via SIP kan pas beeld tonen ná het beantwoorden van de oproep. Op een BAS-IP monitor wordt wel direct beeld getoond, zonder te beantwoorden.
Gesprek weigeren. Dit betekent ook dat de oproep voor iedereen, inclusief bezoeker geweigerd wordt. | |
Oproep beantwoorden. Indie video beschikbaar is, zal dit beeld na enkele seconden getoond worden. |
Tijdens het gesprek
1. Interne naam van het paneel en gespreksduur | |
2. Wisselt op de telefoon van voor- naar achtercamera | |
3. Zet het gesprek in de wacht of hervat het weer. | |
4. Camera in/uitschakelen | |
5. Microfoon in/uitschakelen | |
6. Luidspreker in/uitschakelen | |
7. Screenshot van het videobeeld maken | |
8. Roept toetsenbord op (meestal niet nodig) | |
9. Opent het slot. Afhankelijk van de instelling van het paneel zal daarmee ook het gesprek direct verbroken kunnen worden. | |
10. Ophangen. Het gesprek wordt beëindigd. |
Zelf bellen
Het is mogelijk vanaf een telefoon naar de voordeur te bellen. Voorwaarden zijn dan wel dat het paneel op "automatisch beantwoorden" is in gesteld via de web-interface en uiteraard een SIP account actief en geregistreerd is. Derde voorwaarde is dat het paneel in de BAS-IP intercom app is toegevoegd of het SIP nummer bekend is.
In onderstaande voorbeeld gaan we uit van een geregistreerd nummer in de app. Zie deze pagina die de instellingen van de app beschrijft.
Kies in de app het panelen-icoon op de menubalk onderin. Daarna verschijnen de vastgelegde panelen. Selecteer het paneel waarmee je wilt bellen en druk vervolgens op de oranje beltoetst onder het nummer.
Tijdens het gesprek is de bediening verder gelijk aan wat hierboven beschreven is bij "Tijdens het gesprek".
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.